Play Video
Play Video
Play Video about een pagina uit het magazine amsterdam autoluw

Online voortgangs-rapportage: Amsterdam Autoluw, februari '22

Voortgang project

Deel:

Klant:
Gemeente Amsterdam, afdeling Verkeer en Openbare Ruimte

Agenda Amsterdam Autoluw
De Agenda Amsterdam Autoluw bestaat uit concrete maatregelen, pilots en onderzoeken. Het doel is meer leefruimte en schonere lucht. Meer ruimte voor fietsers, voetgangers en het openbaar vervoer.

Vraag:
De resultaten die het programmateam boekt, wil het team delen met de gemeenteraad én alle Amsterdammers. Een brede doelgroep met een groot verschil in kennisniveau.

Oplossing
Om de brede doelgroep te bereiken ontwikkelde studio lucy en claire een online magazine dat uitnodigt om gelezen én gedeeld te worden.

In februari ’22 hebben we de derde editie opgeleverd. We tonen hier enkele visuele elementen ut het magazine. Bekijk het volledige magazine hier

Benieuwd naar de eerdere edities? Deze vind je hier.

Meerwaarde
Door de informatie uit de voortgangsrapportage te visualiseren wordt de informatie:

  • beter gestructureerd
  • kernachtiger
  • aantrekkelijker om te lezen
  • beter begrepen en onthouden.


De informatie en cijfers komen tot leven en de lezer bepaalt zelf welke informatie zij/hij induikt en dieper op in wil gaan.

Met een visuele en online voortgangsrapportage kan informatie op elk gewenst moment worden geactualiseerd, toegevoegd of uitgebreid.

studio lucy en claire is verantwoordelijk voor:

  • analyse beschikbare verhalen en data
  • artdirection, design & productie online magazine
  • informatiedesign: infographics, illustraties, animaties 
  • beeld- en tekstredactie
  • projectleiding en productie.