Online magazine: Amsterdam Autoluw zomereditie
Deel:
Klant:
Gemeente Amsterdam, afdeling Verkeer en Openbare Ruimte
Agenda Amsterdam Autoluw
De Agenda Amsterdam Autoluw bestaat uit concrete maatregelen, pilots en onderzoeken. Het doel is meer leefruimte en schonere lucht. Meer ruimte voor fietsers, voetgangers en het openbaar vervoer.
Vraag:
De resultaten die het programmateam boekt, willen ze delen met de gemeenteraad én alle Amsterdammers. Een brede doelgroep met een groot verschil in kennisniveau.
Oplossing
Om de brede doelgroep te bereiken ontwikkelde studio lucy en claire een online magazine dat uitnodigt om gelezen én gedeeld te worden.
In juli hebben we de tweede zomereditie ontwikkeld voor de gemeente.
De eerste editie van het online magazine ging over de resultaten in 2020.
Meerwaarde
Door de informatie uit de voortgangsrapportage te visualiseren wordt de informatie:
- beter gestructureerd
- kernachtiger
- aantrekkelijker om te lezen
- beter begrepen en onthouden.
De informatie en cijfers komen tot leven en de lezer bepaalt zelf welke informatie zij/hij induikt en dieper op in wil gaan.
Met een online rapportage kan informatie op elk gewenst moment worden geactualiseerd, toegevoegd of uitgebreid.
Studio lucy en claire is verantwoordelijk voor:
- analyse beschikbare verhalen en data
- artdirection & design online magazine
- informatiedesign: infographics, illustraties
- beeld- en tekstredactie
- projectleiding en productie.